سلامتمقالاتموفقیت

چگونه صبح سرحال باشیم

احتمالا بیدار شدن از خواب آن هم صبح زود برای بسیاری کار دشواری است اما ایجاد این عادت که بتوانیم شب ها زود بخوابیم و صبح ها زود بیدار شویم تاثیر مستقیمی بر سلامتی ما دارد بر اساس نتایج و تحقیقات به عمل آمده سحر خیزی بر ایجاد روحیه و ذهنیت مثبت رابطه مستقیمی دارد و افرادی که سحر خیز هستند معمولا آدم های سالم تر و شادتری در مقایسه با افرادی که دیر از خواب بیدار می شوند هستند. اما اگر انجام این امر هنوز هم برای شما مشکل است در ادامه قصد داریم تا با معرفی چند تکنیک به شما بگویم چطور صبح ها پر انرژی و سرحال باشیم.

چطور صبح ها پر انرژی و سرحال باشیم

آماده سازی کارهای از شب قبل

می خواهیم بدانیم چطور صبح ها پر انرژی و سرحال باشیم  از همین رو نکته ای که باید مد نظر داشته باشیم این است کارهای را از شب قبل آماده سازی کنیم. آماده کردن برنامه فردا و انجام دادن برخی کارهای از شب قبل موجب می شود از استرس مان کم شود و صبح با انرژی بیشتری از خواب بیدار شویم.

به موقع به رختخواب بروید

برای اینکه بدانیم چطور صبح ها پر انرژی و سرحال باشیم نیازمند خواب کافی هستیم. هر انسانی نیازمند خواب کافی در شبانه روز می باشد و بهترین زمان برای خوابیدن ساعت 9 شب تا 4 صبح می باشد در این حالت بدن به اندازه کافی استراحت کرده و انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزانه را دارد اگر بتوانید این عادت را در خود ایجاد کنید که شب ها به موقع به رختخواب بروید و خواب کافی یعنی 8 ساعت را داشته باشید مطمئنان صبح ها با انرژی بیشتری از خواب بیدار می شوید. برای اینکه این امر براحتی تبدیل به عادت شود می توانید آرام, آرام این کار را انجام دهید و هر شب کمی زودتر به رختخواب بروید.

چطور صبح ها پر انرژی و سرحال باشیم

استشمام رایحه گل

عطر گل های تازه می تواند در ایجاد احساس شادابی و انرژی بیشتر بسیار کار آمد باشد از این رو در کنار رختخواب می تواند چند شاخه گل طبیعی قرار دهید تا عطر گلها موجب شود تا آرامش بیشتری در خواب و احساس شادابی بیشتر هنگام بیدار شدن داشته باشید. عطر گل تازه در کاهش میزان استرس تاثیر چشم گیری دارد بنابراین برای اینکه بتوانید صبح ها با نشاط از خواب بیدار شوید حتما این گزینه را امتحان کنید.

دوری از فعالیت ها تنش زا و استرس آفرین

برای اینکه بدانیم چطور صبح ها پر انرژی و سرحال باشیم و روزمان را با نشاط بیشتری شروع کنیم باید از انجام برخی امور خوداری کنیم. صبح ها به سراغ اخبار و حوداث روزنامه و تلویزیون نروید. زیرا اخبار و حوداث موجب ایجاد اضطراب و نگرانی در شما می شود و این احساس در ابتدای صبح موجی از احساسات بد رو برای شما در پی خواهد داشت و انرژی کل روز شما را نابود می کند از همین رو بهتر استبه محض از خواب بیدار شدن به جای روشن کردن تلویزیون و رادیو یک آهنگ زیبا و پر انرژی بگذارید و صبح تان را با یک احساس خوب آغاز کنید.

 

پیشنهاد ما : تاثیرمثبت اندیشی در زندگی

از دیر بیدار شدن خوددرای کنید

بسیاری از افراد عادت دارند بعد به صدا در آمدن زنگ ساعت آن را قطع می کنند و اجازه می دهند که چند دقیقه بیشتر بخوابند سعی کنید از این امر پرهیز کنید زیرا علاوه بر اینکه با استرس بیشتری که ناشی از خواب موندن مواجه می شوید موجب می شود احساس کسلی و بی حالی بیشتری کنید بنابراین به محض زنگ خوردن از خواب بیدار شوید و دیگر به خود اجازه ندهید که به رختخواب برگردید.

خوردن آب به همراه کمی لیمو

برای اینکه بدانیم چطور صبح ها پر انرژی و سرحال باشیم یکی دیگر از تکنیک هایی که کمک می کند صبح ها پر انرژی باشیم این است که به محض بیدار شدن  مقداری آب به همراه لیمو بنوشیم این نوشیدنی علاوه بر اینکه کم آبی بدنمان ناشی از خواب 8 ساعت طولانی را جبران می کند بسیار انرژی زا نیز می باشد و موجب سرزندگی و سرحالی مان می شود.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

نورخورشید موجب سرزندگی و سرحالی می شود قرار گرفتن در معرض نور و روشنایی موجب می شود در بدن هورمن ملاتونین ترشح شود که این هورمن با خواب انسان در ارتباط است و با ترشح این هورمن احساس خواب آلودگی از بین می رود پس اگر اتاق خوابتان آفتاب گیر است خودتان را در معرض نور خورشید قرار دهید و در غیر این صورت چراغ اتاق را روشن کنید تا روشنایی کمک کند که این هورمن ترشح شود و احساس خواب آلودگی از شما دور شود.

چطور صبح ها پر انرژی و سرحال باشیم

انجام فعالیت و ورزش صبح گاهی

برای اینکه بدانیم چطور صبح ها پر انرژی و سرحال باشیم باید بدانیم یکی دیگر از اقداماتی که کمک می کند صبح ها پر انرژی باشیم این است که ورزش و فعالیت های ورزشی صبح گاهی داشته باشیم چند دقیقه نرمش صبح گاهی کمک بسیار به کاهش احساس خواب آلودگی و سرحالی و با نشاطی می کند افرادی که عادت دارند صبح ها ده دقیقه نرمش کنند نسبت به دیگران شاداب و سرحالتر خواهند بود.

تاریک بودن اتاق خواب در شب

برای اینکه صبح ها با نشاط باشید باید کیفیت خواب شبانه تان بالا باشد یکی از مواردی که باید در این خصوص بدان توجه داشته باشید تاریک بودن اتاق خواب در هنگام خوابیدن است اگر اتاق تاریک باشد سلول های بدن به راحتی و به اندازه استراحت می کنند و در نتیجه صبح ها سرحال تر از خواب بیدار خواهید شد.

تغذیه مناسب

خوردن غذاهای سالم و سبک در شب به داشتن یک خواب آرامش و در نتیجه داشتن انرژی لازم در صبح به شما کمک می کند برای اینکه بتوانید صبح ها پر انرژی باشید شب ها غذاهای سبک بخورید تا صبح بتوانید راحت تر از خواب بیدار شوید.

ساکت بودن محیط خواب شبانه

برای اینکه  بدانیم چطور صبح ها پر انرژی و سرحال باشیم باید به خوابمان اهمیت دهیم و خوابی آرام و راحت داشته باشیم تا بتوانیم صبح ها با انرژی بالاتری از خواب بیدار شویم. بنابراین بسیار اهمیت دارد که محل استراحت شبانه شما علاوه بر تاریک بود یک مکان آرام و ساکت باشد بسیاری از افراد به صداهای مزاحم حساسیت دارند و در صورت اینکه محیط شان پر سروصدا باشد نمی توانند بخوابند صداهایی مانند صدای اتومبیل, همه ها , صدای باد و … اگر می توانید محیطی آرام برای خواب شبانه ایجاد کنید اگر نمی توانید صداهای مزاحم را حذف کنید از گوشی های که برای این منظور طراحی شده اند استفاده کنید تا بتوانید شب خوابی آرام داشته باشید و در نتیجه صبح ها با انرژی بیشتری از خواب بیدار شوید.

منبع: تومیتونی

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا