ثروتمقالاتموفقیت

چگونه بازدهی کارمان را افزایش دهیم

حتما شما هم برای اینکه در کسب و کارتان موفق باشید به دنبال راهی هستید که موجب افزایش راندمان کاری و بازدهی کاری شود و بتوانید با صرف هزینه و انرژی کمتر بیشترین نتیجه را دریافت کنید در این قسمت از مجموعه مقالات سایت تومیتونی قصد دارید تا در خصوص راه ها و روش های افزایش راندامان کاری صحبت کنیم و به شما بگوییم چگونه بازدهی کارتان را بالا ببرید. بنابراین در ادامه مطلب ما را همراهی نمایید.

کنترل و شناسایی عوامل موثر بر افزایش بازدهی شغلی

اولین اقدام در خصوص افزایش راندمان کاری این است که عوامل مختلفی که بر روی میزان راندمان کاری تاثیر می گذارد را شناسای کنید و این کنترل این عوامل را در دست بگیرید تا بتوانید در شرایط مختلف عملکرد خودتان و کارکنان سازمانتان را کنترل داشته باشید. برخی از این عوامل تاثیرات منفی و مخربی بر روی راندمان کاری دارند که باید شناسایی و مرتفع شوند. که یکی از این عوامل منفی گرایی می باشد.

حتما بخوانید:موانع رسیدن به هدف چیست؟

حذف منفی گرایی

منفی گرایی و داشتن نگرش منفی یکی از عواملی می باشد که مانع افزایش راندامان کاری می شود که یک رهبر و مدیر یک سازمان باید به سرعت این عامل را در سازمانش شناسایی کند و نسبت به رفع آن و ارتقاء روحیه مثبت نگری کارمندانش اقدام نماید.

افکار و نگرش منفی می تواند عملکرد هر شخص و یا سازمانی را تحت تاثیر خود قرار دهد و درنتیجه بازخوردی که از این نگرش دریافت می کنند نیز خوشایند نخواهد بود. بنابراین اگر شما فردی هستید که دارای نگرش منفی هستید باید این نگرش منفی را به نگرش مثبت جایگزین کنید و نسبت به ارتقاء روحیه خودتان و کارمندان تان اقدام کنید. یکی از کارهایی که می توانید در این خصوص انجام دهید که برنامه و تفریحات مفرح برای خودتان و افراد سازمان تان ترتیب دهید تا موجب شود روحیه آن ها شاد شود و در نتیجه روحیه شاد موجب می شود موج افکار مثبت به سمت ذهن سرازیر شود و تاثیر آن بر افزایش بازدهی کاری قابل مشاهده خواهد بود.

افزایش راندمان کاری

تمجید از دستاوردها

از دیگر اقداماتی که باید انجام دهید تا هم راندمان کاری افزایش یابد و هم روحیه مثبت اندیشی افراد تقویت شود این است که هر دستاورد کوچک و بزرگی که خودتان یا افراد سازمانتان کسب کردند را جشن بگیرید و آن را بزرگ شمارید و تمجید کنید. این رفتار سبب می شود که افراد به این باور برسند که تلاش های آن ها دیده می شود و مورد قدردانی قرار می گیرند و در نتیجه روحیه آن ها برای کسب موفقیت های بیشتر و بزرگتر تقویت می شود. بنابراین هر دستاوردی خواه کوچک خواه بزرگ باید بهانه شود برای اینکه شما جشن بگیرید و بابت این عمل روحیه افراد سازمانتان را تقویت نمایید.

اهمیت دادن به نورپرازی و دکوراسیون محل کار

یکی دیگر از عواملی که موجب افزایش راندمان کاری و بازدهی کاری می شود این است که به دکوراسیون و نورپردازی محل کارتان اهمیت دهید. محیطی که به درستی و بر اساس اصول روانشناسی نور رنگ رکور شود تاثیر بسیار قابل چشم گیری بر روی ارتقاء سطح روحی افراد و در نتیجه بازدهی کاری دارد.

به طور مثال در محیط ها و فضاهای که نور به اندازه کافی وجود ندارد یا نور خورشید به خوبی تابیده نمی شود و فضا تاریک است روحیه افراد تضعیف می شود و احساس افسردگی و عدم شادابی و سرحالی به افراد دست می دهد. بنابراین شما به عنوان رهبر یک سازمان باید به نورپردازی و دکوراسیون محل کارتان اهمیت بدهید و فضا را به گونه ای طراحی کنید که موجب شود افراد احساس شادابی و سرزندگی کنند. حدامکان از فضاهایی استفاده کنید که با نور طبیعی روز دکور شده باشد و از گل و گیاهان برای طراحی فضای داخلی استفاده کنید.

افزایش راندمان کاری

ایجاد فضای رقابتی سازنده

بعد از اینکه با رعایت نکات بالا فضای شاد و روحیه بخشی را برای افراد ایجاد کردید اقدام دیگری که می تواند به افزایش راندامان کاری تاثیری قابل توجه ای داشته باشد این است که یک فضای رقابتی سالم بین کارمندان و افراد سازمان تان ایجاد کنید و با ایجاد انگیزه های مالی و پاداش ارتقاء رتبه, عملکرد افراد سازمانتان را بهبود بخشید.

زیرا انسان ها همواره به دنبال برنده شدن و انگیزه های جدید هستند و این ترفند که برای افراد سازمان تان یک فضای رقابتی دوستانه ایجاد کنیدو چالش های جدید بر سر راه شان قرار دهید می تواند روحیه و انگیزه درونی افراد را تقویت نمایید و عملکردشان از خشکی و یکنواختی خارج شود.

افزایش ارتباطات

از دیگر اقداماتی کنه موجب بهبود راندمان کاری و افزایش بازدهی کارکنان می شود این است که شما به عنوان یک مدیر یا رهبر سازمان بتوانید ارتباط موثر و دوستانه ای در بین افراد سازمان تان با خود و با یکدیگر ایجاد کنید. اگر افراد سازمانتان با شما و با یکدیگر ارتباط خوبی داشته باشند در این حالت است که هدف سازمانی برایشان معنا پیدا می کند و تولید انرژی جمعی یا سینرژی می کند و در این حالت است که موفقیت یک سازمان حتمی می باشد. زیرا همه یک خواسته مشترک دارند و دوستانه و با عشق در کنار یکدیگر مشغول فعالت می باشند. بنابراین هنر یک رهبر و مدیر موفق این است که بتواند یک ارتباط سازنده بین خود و افراد سازمانش بر قرار کند که به دوام و موفقیت سازمانش منجر شود.

در تمرکز کردن حرفه ای شوید

از دیگر اقداماتی که موجب افزایش راندامان کاری می شود این است که بتوانید به خوبی روی اهدافی که دارید تمرکز داشته باشید و با برنامه ریزی حرفه ای پیش بروید. شما به عنوان یک فرد باید بتوانید بروی کاری که انجام می دهید متمرکز شوید و اجازه ندهید که عوامل حواس پرت کن مختلف شما را از هدف و منظورتان دور کند از این رو باید از ارتباط گرفتن با افراد منفی نگر و به قول معروف سنگ پرت کن دوری کنید تا بتوانید با قدرت بر روی کاری که قصد دارید متمرگز شوید. زیرا افراد منفی نگر اگر در اطراف شما باشند می توانند روحیه شما را تضعیف کنند و مانع از پیشرفت شما شوند آن ها با مطرح کردن سخنان دلسرد کنند تلاش می کنند شما را از هدفی که دارید دور کنند بنابراین باید این افراد که مانع از تمرکز شما و افراد سازمانتان می شوند را از زندگی کاری و شخصی خود دور کنید.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا