سلامتمقالاتموفقیت

نقش قانون جذب در کاهش استرس

در دنیای ماشینی امروزی واژه استرس یک واژه بسیار آشناست که بخشی از زندگی هزاران انسان را تحت تاثیر خود قرار داده است و علم روانشناسی راه های مختلفی برای درمان و کاهش استرس پیشنهاد داده است اما آنچه که امروز موضوع مقاله امروز ما را تشکیل می دهد این است آیا می توان با کمک قانون جذب برای کاهش استرس راه حلی پیدا کرد اگر شما هم به دنبال پاسخ این پرسش هستید این مقاله و مطالب سایت تومیتونی را دنبال کنید.

علت بوجود آمدن استرس

همانطور که می دانید بوجود آمدن استرس تحت تاثیر عوامل مختلفی می باشد گاهی استرس تحت تاثیر مشکلاتی که در روابط عاطفی افراد وجود دارد شکل می گیرد گاه تحت تاثیر مسائل و دغدغه های مالی شکل می گیرد و…  اما علت بوجود آمدن استرس هرچه که باشد موجب اختلال در زندگی ما می شود نگرانی و استرس کیفت عملکرد ما در زندگی را به شدت پایین می آورد و حتی روی سلامتی و روابط ما تاثیر مخربی می گذارد. آنچه که باید بدان توجه داشته باشیم این است که ابتدا بتوانید منبع شکل گیری استرس را شناسایی کنید و بعد برای درمان آن راه حلی را پیدا کنیم.

نقش قانون جذب در کاهش استرس

با کمک قانون جذب می توانید استرس تان را کاهش دهید و در زندگی تان تعدل ایجاد کنید . چنانچه برای درمان استرس اقدامی انجا ندهید در بلند مدت استرس می تواند عواقب بدی بر روی سلامتی و روند زندگی تان داشته باشد. تکنیک های زیادی توسط پزشکان و روانشناسان برای کاهش استرس پیشنهاد می شود که برخی از این تکنیک ها به غیر از استفاده از داروهای شیمیایی شامل مراقبه کردن , ورزش کردن , ماساژ درمانی و … می باشد که احتمال اینکه این روش ها برای همه افراد نتیجه صد درصدی نداشته باشد وجود دارد از همین رو برخی افراد به دنبال روش های مطمئن تر در این خصوص هستند. قانون جذب تنها روش مطمئن برای درمان قطعی استرس می باشد که می تواند برای همه افراد موثر باشد در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

قانون جذب چیست؟

قانون جذب از مهم ترین قوانین جهان هستی محسوب می شود که توضیح مفصل آن در مقاله ای تحت همین عنوان می توانید مشاهده کنید بر اساس تعرفی که از نحوه عملکرد قانون جذب بیان شده است زندگی ما و اتفاقات پیرامون آن تحت تاثیر افکار و احساساتی که ما خودمان در شکل گیری آن نقش داریم ساخته می شود به بیانی ساده تر آنچه که در زندگی ما پدیدار می شود ساخته ذهن ما می باشد.بنابراین استرسی که در زندگی ما وجود دارد ساخته و پرداخته ذهن ما می باشد و بر اساس قانون جذب هر آن چیزی که ذهن باور کنه در زندگی پدیدار می کنه.

مراحل کاهش استرس توسط قانون جذب

۱. تمرکز کردن بر روی خواسته ها

چنانچه بخواهید با کمک قانون جذب استرس را کاهش دهید باید مراقب افکارتان باشید بجای اینکه روی موضوعات بد و ناراحت کننده تمرکز کنید و دائم در زندگی به آنها توجه کنید بر روی افکار مثبت و  خواسته هایتان توجه و تمرکز داشته باشید به گونه ای که گویی آن خواسته همین الان در زندگی تان وجود دارد آن را به خوبی تجسم و احساس کنید.

بجای اینکه به این فکر کنید که چگونه می توانید این مشکلی که در زندگی تان بوجود آمده و موجب استرس در شما شده را حل کنید مسئولیت حل این موضوع را به عهده جهان هستی بگذارید و خود را فقط در لحظه ای که این مشکل به طور کلی از زندگی تان رفته تجسم کنید و شکر گذار باشید.در این حالت است که احساسی از آرامش در وجود شما شکل می گیرد و گفتیم بر طبق مکانیزم قانون جذب زندگی شما بازتاب افکارتان می باشد در این حالت بواسطه ارتعاش مثبتی که ایجاد کرده اید مشکل تان به طرز معجزه آسایی برطرف خواهد شد.

۲. فضاهای سالمی برای خود ایجاد کنید.

برای کاهش استرس و استفاده درست از قانون شما نیاز دارید که فضا و شرایط درستی برای آرامش خود مهیا کنید اگر در بین جمعی از افراد منفی نگر هستید از آن ها فاصله بگیرید و در خانه محلی مناسب برای آرامش و مراقبه پیدا کنید و سعی کنید در طول روز ساعاتی را در آنجا خلوت کنید تا بتوانید در کمال آرامش مراقبه و تصویرسازی داشته باشید. یا اینکه می توانید به یک سفر کوتاه در طبیعت بروید مکانی که بتوانید در آنجا خلوت کنید و به مراقب بپردازید.

۳. بینش یا چشم اندازی آگاهانه و مثبت داشته باشید.

یکی از روش های قانون جذب برای کاهش استرس داشتن بینش و چشم انداز است شما می توانید با استفاده از این تکنیک راه ورود خواسته هایتان را به زندگی محقق کنید. بینش داشتن یعنی شما بتوانید شرایط الان تان را فراموش کنید و زندگی تان را به گونه ای تصور کنید که گویی خواسته یا هدف شما از قبل محقق شده و شما الان دارید در آن شرایط زندگی می کنید.

به طور مثال ممکن است استرس شما در اثر بدهی مالی شکل گرفته باشد داشتن چشم انداز و بینش در این لحظه یعنی شما همین الان تصور کنید که صاحب یک زندگی مالی عالی هستید و تمام دغدغه های مالی شما به اتمام رسیده و الان دارید از پول و ثروتی که در دست دارید لذت می برید در این حالت است که احساس فوق العاده ای از دارایی کسب می کنید که این احساس فوق العاده به جذب همین موقعیت در زندگی تان منجر می شود.

۴. با تمام وجودتان ببخشید.

یکی از تکنیک های قانون جذب در بهبود استرس قانون بخشایندگی می باشد . باید یاد بگیرید ببخشید تا به شما بخشیده شود و شما هم مورد بخشش قرار بگیرید ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود چرا بخشش اهمیت دارد و چرا اصلا ما باید کسی که موجب آزارمان شود را ببخشیم.

این نکته را در نظر داشته باشید شما در بخشش اول به خودتان لطف می کنید زیرا قلبتان را از زیر بار فشار , استرس و کینه ای که درگیر آن بود رها می کنید و احساس راحتی و سبکی می کنید زیرا وجود این احساسات منفی بیشترین آسیب را به خودتان می زند پس برای نجات خودتان که شده باید یاد بگیرید که ببخشید و رها کنید. زمانی که شما خودتان را از شر این ارتعاشات و احساسات منفی رها می کنید راه ورد اتفاقات و احساسات خوب را به زندگی تان باز می کنید.

حتما بخوانید:علت استرس زنان چیست و روش های کنترل آن

۵. عدم توجه به سخنان دیگران

یکی دیگر از تکنیک هایی که قانون جذب برای کاهش استرس پیشنهاد می دهد عدم توجه به سخنان و منفی بافی های دیگران است. یکی از دلایل ایجاد استرس در اغلب افراد توجه کردن و اهمیت دادن به نظرات دیگران در خصوص خودشان است شما باید آن قدر خود را با ارزش بدانید و خود را دوست بدارید که نیازی به تایید نظر دیگران نداشته باشید که بخواهید نظرات آن ها را جلب کنید.

اینکه بخواهید زندگی خویش را بر اساس نظر دیگران پیش ببرید رنگ آرامش و خوشبختی را از زندگی تان دور می کند از این جهت است که باید تنها به ارزشمندی خودتان اتکا کنید و همه چیز را راحت و آسان بگیرید چنانچه وجود این افراد شما را آزاد می دهد از آن ها دوری کنید و همنشین های جدید و مثبتی برای خود انتخاب کنید. یاد بگیرید که هزگز انتقاد نکنید و نگذارید مورد انتقاد قرار گیرید و زندگی دیگران را قضاوت نکنید. به یاد داشته باشید هر آنچه از ذهن افراد می گذرد و بیان می شود بازتاب زندگی و باورهای خودشان است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دکمه بازگشت به بالا